Bijna 55 procent van de zogenaamde generatie Y zegt dat zij door een slechte mobiele app-ervaring minder snel de producten of services van een bedrijf zal gebruiken.

Advertentie

Naar aanleiding van ons (gratis) seminar op 5/5 over mobile business besteden wij (nog) meer aandacht aan dit thema.

Nieuw onderzoek van Oracle toont aan dat bijna 55 procent van generatie Y (millennials) zegt dat zij door een slechte mobiele app-ervaring minder snel de producten of services van een bedrijf zal gebruiken.

Niet aanraden
 
Volgens het wereldwijde rapport ‘Millennials and mobility: how business can tap into the app generation’, zal verder 39 procent van de jonge respondenten producten of services minder snel aan anderen aanraden bij een slechte app-ervaring.

27 procent van de ondervraagden geeft zelfs toe dat een slechte ervaring het beeld van alle producten en diensten van een bedrijf negatief beïnvloedt.
 
De onderzoeksresultaten benadrukken het belang voor bedrijven om hun huidige en toekomstige klanten te voorzien van prettige mobiele app-ervaringen, die ook accuraat laten zien welke waarden het merk uitdraagt.

Weinig kans

Een prettige en gepersonaliseerde gebruikerservaring is het nieuwe wapen in de strijd om consumenten uit generatie Y aan te trekken en vast te houden, vindt Suhas Uliyar, VP Mobile Strategy & Product Management bij Oracle. "Bedrijven die geen waarde toevoegen voor hun klanten, door middel van passendere, functionelere en relevantere mobiele ervaringen, hebben weinig kans om aan de top te blijven”, stelt hij.

Op 5 mei organiseren Smart Business en ZDNet.be een gratis seminarie rond Mobile Business. Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven, vindt u op www.businessmeetsit.be .

Advertentie