Nieuws

Bedrijven kiezen voor bestaande mobile apps

Bedrijven gebruiken in eerste instantie bestaande mobile apps. Maatwerk komt minder voor, maar is zeker nog niet afgeschreven.

Naar aanleiding van ons (gratis) seminar over mobile business van 5/5 spenderen wij nogal wat aandacht aan dit thema.

Zo gebruiken bedrijven in eerste instantie bestaande mobile apps. Maatwerk komt minder voor, maar is zeker nog niet afgeschreven. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van CDW onder 374 ondernemingen.

Uit dit onderzoek blijkt dat vooral kleine- tot middelgrote ondernemingen (tot 500 werknemers) het gebruik van zelf ontwikkelde apps beperken tot 3 à 4. Bij grote bedrijven gaat het aantal custom apps tot 7.

Maar het aantal standaard (off the shelve) apps is bij alles types van bedrijven wel groter. Bedrijven gaan vaker voor standaard oplossingen, die ook steeds meer beschikbaar zijn op de markt. Bij maatwerk worden obstakels als technische ondersteuning en integratie met bestaande systemen aangehaald.

Maatwerk wel belangrijk

Hebben zelf ontwikkelde apps afgedaan? Zeker niet. Want de situatie is genuanceerd. Inzake budget nemen de investeringen in eigen apps zelfs toe. 48 procent van de respondenten geeft aan dat het budget voor maatwerk is verhoogd.

42 procent wil het komende jaar investeren in de ontwikkeling van eigen apps. Gemiddeld zal zo’n 11 procent van het IT-budget hiervoor worden vrijgemaakt.

CDW benadrukt dat eigen ontwikkeling grote voordelen heeft, omdat apps kunnen worden afgestemd op de specifieke behoeften van bedrijven. Eigen apps worden vaak gebruikt ter ondersteuning van de communicatie (36 procent), verkoop (25) en toegang tot data (34).

Op 5 mei organiseert Smart Business en ZDNet.be een (gratis) seminarie over mobile business. Meer info over dit seminarie vind je op: www.businessmeetsit.be 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business