Telenet Business pakt uit met Managed Wifi. Daarmee kunnen bedrijven en winkels een wifinetwerk open stellen voor klanten. Ook Proximus zet in op wifi in winkels.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Een particulier verwacht steeds meer gratis wifi. Op café, bij een bedrijf of wachtend in de winkel. Telenet Business lanceert daarom een nieuwe dienst: Managed Wifi.

Met deze dienst kunnen eigenaars van een bedrijfsabonnement bij Telenet een draadloos netwerk ter beschikking stellen van hun klanten.

Managed Wifi wordt door Telenet geïnstalleerd maar door de eigenaar beheerd. Dat laatste gebeurt volgens het persbericht van de internetprovider via een online managementplatform.

Via dat platform kunnen de uitbaters van het netwerk onder andere een inlogprocedure specifiëren. Een bezoeker kan inloggen via de Facebookpagina van het bedrijf of moet eventueel een gepersonaliseerde portaalpagina passeren, waar je als bedrijf promoties in de kijker kan zetten.

Heatmaps

Ook de surfsnelheid kan worden ingesteld, de uren waartussen het netwerk beschikbaar is, net als een lijst met verboden websites en applicaties.

Wie Managed Wifi ter beschikking stelt kan bovendien gebruik maken van een aantal speciale tools zoals Heatmaps. Daarmee kan het management van vooral grotere zaken zich beter toespitsen op het gedag van de klant. De Heatmap toont bijvoorbeeld aan op welke plaats het interessant kan zijn om een promotie neer te poten.

Proximus

Telenet staat met het aanbod niet alleen. Ook Proximus lever intussen een dienst onder de naam "connected retail services". Het gaat hierbij om een volledig gamma van netwerk, wireless- en digitale mediadiensten om de zogenaamde "point of sale klantenervaring" te verbeteren.