Qantas start volgende maand met een proefproject waarbij eerste-klasreizigers kunnen kiezen voor een Samsung Gear VR-headset om tijdens de vlucht even te ontsnappen aan de realiteit.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Qantas en Samsung Australië zijn gestart met een proefproject voor een nieuwe manier van entertainment tijdens een vlucht. De Samsung Gear VR-bril is hier onderdeel van en wordt gebruikt om informatie te geven over de bestemming, over Qantas-producten en om de laatste blockbusterfilms te bekijken.

Tijdens de proefperiode, die drie maanden duurt, is de Samsung Gear VR-headset – die de smartphone Galaxy Note 4 gebruikt voor het scherm en de rekenkracht – beschikbaar in de cabine van de eerste klas in A380"s van de Australische vliegmaatschappij, maar ook in de First Class Lounges op de vliegvelden van Sydney en Melbourne.

Primeur
Olivia Wirth, manager marketing en zakelijke relaties bij Qantas, noemt de dienst “een fantastisch hulpmiddel om meer informatie te geven over onze bestemmingen, mensen te inspireren en toerisme beter op de kaart te zetten. Op het gebied van entertainment tijdens een vlucht is het zelfs een primeur.”

Qantas werkt samen met Jaunt om content te maken voor de VR-headset, waaronder beeldmateriaal van bestemmingen. Het bedrijf is gespecialiseerd in het produceren van virtual-realitycontent. Tourism NT, het toerismebureau voor het Noordelijk Territorium van Australië, is de eerste toerismepartner. Ze zijn bezig met de ontwikkeling van een “speciale 3D-ervaring” van het Kakadu National Park.

Bezoekers van de First Class Lounges op de vliegvelden van Melbourne en Sydney kunnen de Gear VR vanaf half februari aantreffen. De eerste testen tijdens een vlucht beginnen medio maart op geselecteerde reizen met de A380 van Sydney naar Los Angeles.