Naar aanleiding van ons gratis seminarie op 5/2 besteden wij veel aandacht aan big data. Specialisten in big data blijken vandaag het meest populair op LinkedIn. Waarmee de professionele netwerksite de aanpak rond big data zelf hanteerde om de hype te bevestigen.


Naar aanleiding van ons gratis seminarie op 5/2 over big data besteden wij  aandacht aan big data. Dat blijkt ook op Linkedin een belangrijke trend. Bedrijven zijn hier wereldwijd echt mee bezig. 

Rekruteerders


Linkedin analyseerde de vaardigheden en activiteiten van hun leden en stelde op basis hiervan een lijst op. Er is vooral gekeken naar gebruikers die in 2014 zijn veranderd van werkgever of vaak gecontacteerd of opgezocht werden door rekruteerders. Zij zochten het afgelopen jaar op Linkedin het meeste naar big data-specialisten. 

Big data en oline marketing

Er werd op Linkedin het meest gezocht op de vaardigheid statistische analyses en data mining. Ook business intelligence en storage management staan bovenaan de top. Op basis van dit zoekgedrag stelt Linkedin vast dat veel bedrijven met big data projecten zijn begonnen of ze op zijn minst overwegen. Waarmee de professionele netwerksite zelf big data hanteert om de hype te bevestigen. 

Ook marketing en online profielen blijken populair. Vaak in combinatie van deze twee. Zo werd er veel gespeurd naar profielen inzake digital and online marketing, search engine marketing en social media marketing gezocht. Ook blijkt, vooral in de VS, een economische heropleving op te merken. Ook rekruteerders zelf worden druk opgezocht en gecontacteerd. 

Nog even overlopen: de vijf meest gezochte vaardigheden op Linkedin zijn: statistische analyse/datamining, middleware & integration, storage management, network & information security, zoekmachine marketing.

Meer over big data en de mogelijke impact ervan op uw organisatie komt u te weten op het gratis seminar dat ZDNet en Smart Business verzorgen op 5 februari.

William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.