Zowat 70 procent van de Belgische bedrijven zitten voor hun vaste telefoonlijn bij Belgacom, Mobistar of Telenet. En nergens anders.

Advertentie

Bijna 70 procent van de Belgische bedrijven zitten voor hun vaste lijn bij Belgacom, Mobistar of Telenet. In Wallonië is de hegemonie
van Belgacom nog groter.

Bij Mobistar zitten ook de overgenomen klanten van het failliet gegane Euphony. Telenet is aan een inhaalbeweging bezig op de bedrijfsmarkt. Al is het met name aanwezig bij de kleinere bedrijven en vooral in Vlaanderen. Mobistar duikt dan weer vooral op in de markt van middelgrote bedrijven.
 

 

 

Belgacom en Telenet halen met 7,3 op 10 de hoogste klantentevredenheid in deze categorie. Mobistar haalt 6,5, wat nog beter is dan het gemiddelde van 6 op 10 binnen deze categorie.

Dit alles blijkt uit cijfers van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT Jaarboek. Belangrijke wijziging is dat de vragenlijst dit jaar niet polsen naar dé belangrijkste leverancier voor een bepaalde categorie. Vandaag gebruikt een bedrijf tegelijk meer fabrikanten, voor onder meer pc’s, telecom of business software. Dit heeft tot gevolg dat kleinere leveranciers in verhouding een hoger ‘marktaandeel’ krijgen dan bij vorig onderzoek. 

Advertentie