Nu organisaties hun digitale aanwezigheid meer en meer opkrikken, is er meer vraag naar vaardigheden in digital marketing.

Advertentie

Elk jaar spenderen bedrijven wereldwijd hun marketingbudget meer en meer aan digitale strategieën. Marketingprofessionals met een technologieachtergrond zijn daardoor heel gegeerd. Welke vaardigheden staan op het wensenlijstje van HR?

1. Front-end ontwikkeling

Een front-end ontwikkelaar met inzicht in customer engagement, UI/UX, conversies op websites, lead generation enzovoort is een waardevolle aanvulling van het marketingteam.

2. Mobiele ontwikkeling

Marketingafdelingen zijn op zoek naar ontwikkelaars van mobiele apps. Ze willen immers de klanten meer bij het bedrijf betrekken, iets waarvoor mobiele apps zich uitstekend lenen.

3. E-commerce

Uiteraard valt e-commerce al lang binnen het toepassingsdomein van marketing, maar mensen in deze rol hebben een diep inzicht nodig in het gedrag van internetgebruikers, evenals de technische vaardigheden om de bedrijfsdoelstellingen op dat vlak te bereiken.

4. Marketing operations

Als diverse afdelingen verschillende onderdelen van de globale digitale marketingstrategie afhandelen, is het essentieel dat u iemand hebt met de vaardigheden om dat alles te coördineren en de dagelijkse werking in goede banen te leiden.

5. SEO/SEM

Vaardigheden in search engine optimization (SEO) en search engine marketing (SEM) helpen bedrijven om meer mensen naar hun website te trekken en meer van hun producten en diensten te verkopen. U hebt dan ook altijd iemand nodig die de nieuwste ontwikkelingen op beide vlakken opvolgt.

6. Analytics

CMO’s kijken meer en meer naar alle gegevens die ze verzameld hebben om een dieper inzicht in hun klanten te verkrijgen. Er is dan ook veel vraag naar werknemers die gegevens kunnen organiseren en analyseren en er actiegerichte plannen mee kan maken.

7. Sociale media

Professionals die sociale media kennen, zijn nodig om de online aanwezigheid van het bedrijf op diverse kanalen uit te bouwen. Dat verhoogt de customer engagement.

In samenwerking met CIO.com.

Advertentie