Met het nieuwe Glass at Work-programma hoopt Google meer bedrijven warm te maken voor zijn computerbril.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Google heeft dinsdag het Glass at Work-programma gelanceerd, waarmee de technologiereus hoopt om ook de bedrijfswereld warm te maken voor zijn slimme bril.

Google Glass is sinds vorig jaar beschikbaar voor een selecte groep ontwikkelaars, die elk 1.500 dollar hebben neergeteld voor een Explorer-editie van de bril. De bril werkt hoofdzakelijk via spraakbesturing en biedt heel wat mogelijkheden, waaronder het tonen van relevante informatie op het juiste moment en het maken van video’s en foto’s.

Tot nu toe heeft Google de bril hoofdzakelijk als een consumentenproduct aangeprijsd, maar ook bedrijven beginnen voorzichtig te experimenteren met Glass. In Boston gebruiken dokters de bril reeds op de eerstehulpafdeling om makkelijk patïentgegevens op te zoeken. Het boordpersoneel van Virgin Atlantic gebruikt het gadget dan weer om passagiers sneller te herkennen.

Met Glass at Work wil Google bedrijven en ontwikkelaars helpen met het ontwikkelen van Glass-apps die in een (specifieke) bedrijfscontext kunnen worden ingezet. Voorlopig is het programma wel alleen nog maar beschikbaar voor bedrijven die in de Verenigde Staten gevestigd zijn.