Google Glass, de futuristische internetbril, duikt steeds vaker op in de zakelijke sfeer. Google stelt de bril steeds meer zelf voor aan onder meer vliegmaatschappijen en ziekenhuizen.


Google Glass, de futuristische internetbril, duikt steeds vaker op in de zakelijke sfeer. Zo maakt de politie van New York gebruik van het gadget. Een mogelijke toepassing voor hen is het  identificeren van verdachten via gezichtsherkenning.

Ook Virgin Atlantic heeft een testproject lopen rond Google Glass. Het boordpersoneel zou met de bril sneller passagiers herkennen. De bedoeling is om passagiers te helpen vooraleer ze hun boardingkaart tonen.

Google kiest met Google Glass zelf ook bewust voor een zakelijke invulling. Google-medewerkers zijn de voorbije maanden op pad gestuurd om de internetbril aan bedrijven en organisaties voor te stellen. Naast privébedrijven zouden ook onderwijsinstellingen en ziekenhuizen interesse betonen.


Ook in de financiële sector wordt al met Glass geëxperimenteerd. Zo gaat het Amerikaanse Fidelity Investments een app ontwikkelen die werknemers met Glass-bril mogelijk maakt om de financiële markten op te volgen.

William Visterin is B2B hoofdredacteur bij Minoc Media Services. Hij staat in voor het vakblad Smart Business en de seminar reeks Business Meets IT, waar hij ook als keynote spreker fungeert. Ook een flink deel van de zakelijke content en research (over oa cloud, datacenter, mobile, security, business software, outsourcing, telecom,…) is van zijn hand. William schrijft én spreekt over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.