Drie taken staan voorop in IT-outsourcing: softwareapplicaties, externe netwerken en ook de service desk. Deze laatste is vrij nieuw. Dat blijkt uit onderzoek van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek.

Advertentie

Drie taken staan voorop in IT-outsourcing: softwareapplicaties die ontwikkeld en onderhouden worden, externe netwerken en ook de help- en service desk.

De service desk is vrij nieuw, maar ook alomtegenwoordig. Ook bij de kleinere bedrijven duikt de uitbestede service desk steeds vaker op. IT consulting doet het vooral goed bij de grotere bedrijven.

PC-dealer

De partners voor bedrijven zijn erg divers. Bij de kleine kmo blijft de pc-dealer de eerste aanspreekpersoon. Bij de grotere bedrijven komen er meer partijen op de proppen. De pc-dealer kan rekenen op een hoge tevredenheid (7,8 op 10). De externe software-ontwikkelaar doet het met 7,1 op 10 minder goed.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.


Geen velden gevonden.