Nieuws

IBM mikt niet op CIO, maar op andere managers (mèt geld)

IBM lanceert een gloednieuwe suite met meer dan honderd applicaties in de cloud. De doelgroep? Niet de CTO of CIO maar wel de managers met een groot budget.

IBM wil aantonen dat IT niet enkel belangrijk is voor de CTO of CIO maar voor alle topmensen in een bedrijf. De gemakkelijkste (en misschien ook wel de beste) manier om aandacht te krijgen van iedereen – van de chief supply chain officer tot de CEO – is bewijzen dat de cloud elke dollar waard is.

De nieuwe cloudsuite van IBM omvat producten die niet enkel gericht zijn op social media maar ook op big data. Nog belangrijker is de manier waarop deze twee samen kunnen werken om de bedrijfsresultaten te verbeteren. IBM claimt bijvoorbeeld dat marketingverantwoordelijken dankzij de nieuwe tools perfect kunnen nagaan hoe klanten naar hun merk kijken.

Om dit voor mekaar te krijgen, gebruikt IBM het onlangs overgenomen on-demand cloud hostingbedrijf SoftLayer.

Dankzij een deal van zo’n twee miljard dollar blijft SoftLayer opereren als stand-alone unit maar werkt het tegelijkertijd ook samen met IBM SmartCloud Solutions.

IBM mikt voor deze nieuwe diensten voornamelijk op de marketingverantwoordelijken omdat zij nauw samenwerken met de CIO en CTO van een bedrijf.

De volledige lijst van diensten van de nieuwe SmartCloud Solutions is verkrijgbaar bij IBM. De meer dan honderd applicaties moeten nieuwe klanten aantrekken, nieuwe inkomsten opwekken en competitievere acties mogelijk maken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business