Hogere kaderleden staan zeer sceptisch tegenover de mogelijkheden van sociale mediamarketing.

Advertentie

Topkaderleden houden niet echt van online

Hogere kaderleden staan zeer sceptisch tegenover de mogelijkheden van sociale mediamarketing. Dat is een van de opmerkelijke conclusies van een bevraging door de zakenkrant Financial Times en het bureau Doremus. Slechts 51% van de respondenten is van mening dat reclame in sociale media dieper indringt in het persoonlijk leven dan een advertentie in een magazine of een krant. Amper 33% gelooft dat aanwezigheid in sociale media de reputatie van het bedrijf kan versterken.

Voorkeur voor print
Mensen met topfuncties in ondernemingen hechten nog veel belang aan traditionele media. “Wat niet wil zeggen dat ze niet geïnteresseerd zijn in online en mobiele activiteiten”, zeggen de onderzoekers. “Ze zien die veelal als een extraatje.” Zo beschouwt 49% van de kaderleden de tablet als een alternatief voor een laptop of desktop, maar niet voor de televisie. De meeste kaderleden lezen hun kranten en magazines bij voorkeur nog in print. 49% grijpt naar een gedrukt exemplaar en 27% gaat online. De rest mixt en kiest de ene keer het ene, de andere keer het andere.
 

Advertentie