Yahoo-topvrouw Marissa Mayer steekt het niet onder stoelen of banken dat ze een jonger en hipper publiek wil aantrekken. Volgens de geruchtenmolen heeft ze haar zinnen op Tumblr gezet.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Gisterenavond borrelden heel wat geruchten op over een mogelijke overname van Tumblr door Yahoo!. AllThingsD draaide de geruchtenmolen op gang en AdWeek publiceerde gisteren dat ‘meerdere anonieme bronnen’ bevestigen dat er gesprekken zijn tussen Marissa Mayer van Yahoo! en Tumblr-oprichter David Karp. Een mogelijke overnameprijs wordt geschat op één miljard dollar, dat is ongeveer één vierde van het totale beschikbare kapitaal van Yahoo!.

Marissa Mayer, CEO van Yahoo!, wil erg graag een hipper en jonger publiek aantrekken. De timing zou dus wel kunnen kloppen. Volgens AdWeek is Tumblr namelijk op zoek naar een overnemer.

Ken Goldman, financieel directeur bij Yahoo!, zinspeelde vorige week nog over dat probleem op een financieel congres in Boston. “Eén van onze uitdagingen is het aantrekken van een jonger publiek. We moeten opnieuw proberen om een coole uitstraling te krijgen.”

Een jonger publiek? Op papier is een overname van Tumblr dan ideaal. Yahoo! heeft in het verleden echter al heel wat deals gesloten die op papier een succes leken te zijn maar uiteindelijk op een grandioze flop uitdraaiden. Broadcast.com is slechts één voorbeeld. Die overname dateert wel al van 1999. Vandaag zijn de tijden anders. En de CEO ook.