Search Engine Optimization (SEO) is goed ingeburgerd bij Belgische bedrijven. Niet minder dan 65% - een opvallend hoog cijfer - doet een beroep op de techniek.

Advertentie

Search Engine Optimization (SEO) is goed ingeburgerd bij Belgische bedrijven, blijkt uit een onderzoek van digitaal agentschap ProduWeb. Niet minder dan 65% – een opvallend hoog cijfer – doet een beroep op de techniek.

Uit het onderzoek dat digitaal agentschap ProduWeb uitvoerde bij 200 bedrijven blijkt dat 94% van de bedrijven al gehoord heeft van SEO. 65% van de bedrijven maakt er ook effectief gebruik van, zo blijkt uit de enquête.

De website blijkt een onmisbaar communicatie-instrument geworden: 96% van de bedrijven heeft er één, vooral omdat de financiering ervan tot 50% gesubsidieerd kan worden door openbare instellingen zoals Awex, het Waals Gewest of de Stad Brussel.

Het verklaart wellicht ook het hoge percentage bedrijven dat al van SEO gehoord heeft. 88% van de bedrijven zegt tevreden te zijn over zijn optimalisatie acties, al geeft 40% toe onvoldoende te weten over de materie.

In ieder geval worden resultaten via optimalisatie (91%) duidelijk meer gebruikt dan betalende Search Engine Advertising resultaten (46%).