In tegenstelling tot in de wereldwijde consumentenmarkt breekt de smartphone slechts langzaam door in het Belgische bedrijfsleven. Dat blijkt uit onderzoek naar aanleiding van het (gratis) Business Meets IT-seminarie van dinsdag 14/ over Het Nieuwe Werken. Het onderzoek werd uitgevoerd door Computer Profile. In de afgelopen 6 maanden sprak Computer Profile met circa 1500 Belgische […]

Advertentie

In tegenstelling tot in de wereldwijde consumentenmarkt breekt de smartphone slechts langzaam door in het Belgische bedrijfsleven.

Dat blijkt uit onderzoek naar aanleiding van het (gratis) Business Meets IT-seminarie van dinsdag 14/ over Het Nieuwe Werken. Het onderzoek werd uitgevoerd door Computer Profile.

In de afgelopen 6 maanden sprak Computer Profile met circa 1500 Belgische locaties over het gebruik van mobiele telefonie. Deze locaties gaven aan gebruik te maken van circa 92.000 mobiele telefoons waarvan ongeveer 28 procent een smartphone betreft.

Bij de geïnterviewde bedrijfsvestigingen (met 50 of meer medewerkers) zijn gemiddeld 60 mobiele telefoons in gebruik per locatie. Daarvan is er gemiddeld 17 een smartphone toestel, wat neerkomt op 28,4 procent.

IDC bracht onlangs cijfers naar buiten over het wereldwijd verscheepte aantal mobiele telefoons in de eerste drie maanden van 2013. Daarin lag het aandeel smartphones voor het eerst boven de 50 procent. Voordat in bij Belgische organisaties de balans ook doorslaat naar smartphones, zullen er wellicht nog enkele jaren voorbij gaan.

 

Advertentie