E-mail wordt steeds belangrijker bij marketing
E-mailmarketing zit in de lift, dat blijkt uit de tiende editie van de E-mail Benchmark, een jaarlijks Nederlands onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-marketing.
71% van de ondervraagde marketeers uit 14 verschillende sectoren, geeft aan dat e-mail als marketinginstrument in 2012 nog aan belangrijkheid gewonnen heeft. E-mailmarketing laat zelfs andere, op het eerste gezicht hippere, digitale kanalen als ‘zoekmachineoptimalisatie’ SEO (54%) en social media (49%) achter zich.
Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste resultaten voor mailcampagnes zowel bij consumenten als bij bedrijven op zondag te behalen zijn.
7,4 op 10
De marketeers blijken vrij tevreden over de resultaten van e-mailmarketing. Ze geven er een gemiddeld cijfer van 7,4 op 10 aan. 40% van de marketeers overweegt dit jaar zelfs nog meer in te gaan investeren in deze vorm van marketing.