Europese online- en offlinehandelaars zullen de volgende vijf jaar samen 25 miljoen vierkante meter extra ruimte nodig hebben om al hun producten in op te slaan. Dat blijkt uit een onderzoek van vastgoeddienstverlener Jones Lang LaSalle. Aan de basis van die hoge nood aan grote magazijnen, ligt vooral het online winkelen. 5,7 miljard pakjes Volgens […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Europese online- en offlinehandelaars zullen de volgende vijf jaar samen 25 miljoen vierkante meter extra ruimte nodig hebben om al hun producten in op te slaan.

Dat blijkt uit een onderzoek van vastgoeddienstverlener Jones Lang LaSalle. Aan de basis van die hoge nood aan grote magazijnen, ligt vooral het online winkelen.

5,7 miljard pakjes
Volgens Jones Lang LaSalle vertegenwoordigt online shoppen in Groot-Brittannië 12% van alle aankopen. Duitsland en Frankrijk volgen met respectievelijk 7 en 5%.

Het rapport voorspelt de grootste groei voor Centraal-, Oost- en Zuid-Europa. In 2014 zouden in heel Europa 5,7 miljard pakjes geleverd worden. Om die ontwikkelingen te kunnen volgen, zullen handelaars op diverse locaties zwaar moeten investeren in grote logistieke centra zoals die van e-gigant Amazon.