Het aantal fusies in de technologie-, media- en telecomsector (TMT) lag in het eerste kwartaal van 2013 wereldwijd het hoogst sinds de internet bubble van 2000. Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Atos Consulting. De TMT-sector beweegt steeds meer in de richting van schaalvergroting. Als die evolutie zich doorzet, zullen op termijn volgens Atos ‘mammoet’-organisaties […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Het aantal fusies in de technologie-, media- en telecomsector (TMT) lag in het eerste kwartaal van 2013 wereldwijd het hoogst sinds de internet bubble van 2000.

Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Atos Consulting. De TMT-sector beweegt steeds meer in de richting van schaalvergroting.

Als die evolutie zich doorzet, zullen op termijn volgens Atos ‘mammoet’-organisaties ontstaan die over veel persoonlijke gegevens en commerciële voorkeuren van hun gebruikers beschikken.

Handelaars in data

In haar rapport Balancing Power in the Telecom Value Chain probeert Atos het scenario te schetsen hoe de TMT-sector om moet gaan met die veranderingen.

Volgens het rapport moeten TMT-bedrijven zich vooral toeleggen op het verwerken van enorme hoeveelheden data en op het commercialiseren daarvan. Of dat zal lukken, hangt vooral af van de bereidheid van consumenten en overheden om soepel met privacy om te gaan.