Op de SXSW Conference over muziek en interactieve media eerder deze maand in de Amerikaanse stad Austin, maakte Google bekend dat het in de nabije toekomst webwinkels met een slechte beoordeling uit de topresultaten zal weren. Matt Cutts, het hoofd van Google’s Webspam Team, deed die belofte nadat een bonafide webwinkelier zich erover verbaasd had […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Op de SXSW Conference over muziek en interactieve media eerder deze maand in de Amerikaanse stad Austin, maakte Google bekend dat het in de nabije toekomst webwinkels met een slechte beoordeling uit de topresultaten zal weren.

Matt Cutts, het hoofd van Google’s Webspam Team, deed die belofte nadat een bonafide webwinkelier zich erover verbaasd had dat zijn slecht beoordeelde concurrenten altijd hoger eindigden. “Google wil niet dat online winkels met negatieve reviews van klanten goed scoren in onze zoekresultaten”, zei Cutts. “Daarom zullen we later dit jaar, en misschien al eerder, nadrukkelijker kijken naar de kwaliteit van webwinkels. Google wil daar alleszins een voortrekkersrol in spelen.”


Op de vraag hoe Google de nep-reviews van de echte wil onderscheiden, antwoordde Cutts: "We zijn nu aan het uitzoeken welke parameters we kunnen gebruiken om te beoordelen of iemand een goede webwinkelier is. Zodra we die opgelijst hebben en we misbruik zo goed als zeker uitgeschakeld hebben, schieten we in actie.”