Marissa Mayer moet er van opgekeken hebben, van de storm van reacties die haar beslissing uitlokte. Geen thuiswerk bij een bedrijf als Yahoo? Dat is niets minder dan vloeken in de kerk. Maar Mayer had een goeie reden om de beslissing te nemen. Naast de officiële, overigens ook wel plausibel klinkende uitleg – thuiswerk zet […]

Advertentie

Marissa Mayer moet er van opgekeken hebben, van de storm van reacties die haar beslissing uitlokte. Geen thuiswerk bij een bedrijf als Yahoo? Dat is niets minder dan vloeken in de kerk.

Maar Mayer had een goeie reden om de beslissing te nemen. Naast de officiële, overigens ook wel plausibel klinkende uitleg – thuiswerk zet een rem op innovatie binnen het bedrijf -, blijkt nu ook dat Mayer zich ook op harde cijfers gebaseerd heeft bij haar omstreden beslssing. Zo bleken werknemers van Yahoo tijdens thuiswerkdagen te weinig in te loggen via de Virtual Personal Network, waarmee werknemers op afstand toegang kunnen krijgen tot het bedrijfsnetwerk en aan de slag kunnen gaan.

Met andere woorden: ze werkten niet hard genoeg. Die cijfers zetten Mayer er mee toe aan om thuiswerken te schrappen, zo beargumenteerde ze intussen ook tegenover leidinggevenden binnen het bedrijf.

 

 

Advertentie