Securitas, het bewakingsbedrijf, is een sensibiliseringscampagne gestart om gebruikers van sociale netwerken te wijzen op het gevaar van het delen van je locatie via ondermeer Foursquare en Twitter. Wanneer je openbaar incheckt op Foursquare, en dit deelt via een publiek Twitter-account zal "The Burglar" je wijzen op het gevaar van het openbaar inchecken. Tegelijk stuurt […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Securitas, het bewakingsbedrijf, is een sensibiliseringscampagne gestart om gebruikers van sociale netwerken te wijzen op het gevaar van het delen van je locatie via ondermeer Foursquare en Twitter.

Wanneer je openbaar incheckt op Foursquare, en dit deelt via een publiek Twitter-account zal "The Burglar" je wijzen op het gevaar van het openbaar inchecken. Tegelijk stuurt de robot-inbreker een link mee die verwijst naar veiligopsocialemedia.be.

De campagne komt net voordat de kerstvakantie begint en veel mensen op skivakantie vertrekken. Laten weten aan het thuisfront hoe leuk het in de bergen wel niet is is misschien wel leuk, maar brengt minstens evenveel risico"s met zich mee. Let dus de komende weken zeker op wat je met wie deelt – want zoals de website zegt: laten weten waar je wél bent betekent ook direct dat je laat weten waar je niét bent. En misschien is een goed beveiligingssysteem een leuk idee. Redacteur Cédric Van Loon heeft er deze week nog één getest.