De Chinese telecomfabrikant ZTE wil zijn marktaandeel grondig uitbreiden. Daarom wil het meer aanbestedingen in Europa maar ook in Zuidoost Azië en Zuid-Amerika winnen. De ambitie is om binnen twee jaar in de wereldwijde top drie te staan voor draadloze netwerkapparatuur. Momenteel is ZTE daar de vijfde grootste leverancier ter wereld. Maar Lan Ming, een […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De Chinese telecomfabrikant ZTE wil zijn marktaandeel grondig uitbreiden. Daarom wil het meer aanbestedingen in Europa maar ook in Zuidoost Azië en Zuid-Amerika winnen.

De ambitie is om binnen twee jaar in de wereldwijde top drie te staan voor draadloze netwerkapparatuur. Momenteel is ZTE daar de vijfde grootste leverancier ter wereld. Maar Lan Ming, een manager bij de 4G-afdeling van het bedrijf zegt aan Bloomberg dat het bedrijf mikt op 4G-contracten “bij hoogwaardige operatoren.”

Het bedrijf gelooft dat het zijn marktaandeel voor LTE (4G) kan vergroten met 15 tot 20 procent in het komende jaar. Zo zou het bedrijf gesprekken voeren met verschillende operatoren.

Pierre Ferragu, een analist bij Sanford C. Bernstein & Co bevestigt tegenover Bloomberg dat ZTE marktaandeel probeert te veroveren met lage prijzen en financieringen. Al zorgt net die werkwijze er volgens hem voor dat het kwalitatief niet altijd even hoogwaardig is.