Supermarktketen Lidl schenkt voedselpakketten per tweet met de hashtag #luxevooriedereen. Maar de actie kende onverwacht enorm veel succes. Amper één dag heeft de actie standgehouden. Het bedrijf zou vijf voedselpakketten ter waarde van twintig euro per stuk schenken aan de voedselbanken voor elk twitterbericht met de bewuste hashtag. Maar door het onverwachte succes van de […]

Supermarktketen Lidl schenkt voedselpakketten per tweet met de hashtag #luxevooriedereen. Maar de actie kende onverwacht enorm veel succes.

Amper één dag heeft de actie standgehouden. Het bedrijf zou vijf voedselpakketten ter waarde van twintig euro per stuk schenken aan de voedselbanken voor elk twitterbericht met de bewuste hashtag.

Maar door het onverwachte succes van de actie moest Lidl gisterenavond al zijn actie bijsturen waarna er maar één voedselpakket per berict werd geschonken.

Tegenover de Radio 1 zegt de supermarktketen vanmorgen dat de actie sinds 8 uur is stopgezet. In totaal genereerde de actie 7.500 maaltijden wat de winkel wil optrekken naar 10.000, goed voor een prijskaartje van 200.000 euro.

Eerder gingen mensen er van uit dat de actie nog tot Kerstmis zou lopen maar op Radio 1 zegt de woordvoerder van Lidl dat het sowieso de bedoeling was dat #luxevooriedereen maar 24 uur zou duren. Volgens Lidl zijn er in totaal 1.500 berichten verzonden met #luxevooriedereen of #luxepourtous.