Hoe ga je alle data die je als bedrijf over je klanten hebt optimaal gebruiken om hen beter te bedienen en je bedrijf efficiënter te maken? Daar buigt HP zich dezer dagen over. Het verhaal van steeds groter wordende data en dalende opslagprijzen besparen we u. Dat we uit die data veel informatie en zelfs […]

Advertentie

Hoe ga je alle data die je als bedrijf over je klanten hebt optimaal gebruiken om hen beter te bedienen en je bedrijf efficiënter te maken? Daar buigt HP zich dezer dagen over.

Het verhaal van steeds groter wordende data en dalende opslagprijzen besparen we u. Dat we uit die data veel informatie en zelfs voorspellingen kunnen afleiden heeft u waarschijnlijk ook al horen waaien.

Om dat allemaal te doen stelt Hewlet-Packard vandaag een reeks producten en diensten voor, zowel voor retail, banken, telecom als de publieke sector. Alle data beter en sneller verwerken zonder veel tijd te verliezen in het oplossen van foutjes is de kernboodschap.

Marketing
Voor marketeers is er de Autonomy Marketing Performance Suite die klanten in real time moet analyseren om hen zo beter te bedienen wat dan weer voor een betere verkoop of gebruikservaring zorgt.

Naast producten stelt het bedrijf ook nieuwe diensten voor. Zoals de Big Data Strategy Workshop, die bedrijven helpt om roadmaps en een infranstructuurstrategie uit te rollen voor deze opkomende trend.

Telecom
De operatoren zijn een van de voornaamste voorbeelden van bedrijven die op een berg van big data zitten. Voor hen is er HP Telco Big Data & Analytics. Opmerkelijk: de software zou operatoren onder meer in staat stellen om zoekopdrachten te onderscheppen en adverteerders te voorzien van meer informatie over wie er zoekt.

Dat deed onder de aanwezige journalisten meteen wat wenkbrauwen fronsen. Hoe zit het met de privacy wanneer betalende gebruikers ook nog hun gegevens zien doorgespeeld aan andere bedrijven?

“We moeten natuurlijk de lokale wetten bekijken. Mensen worden nooit persoonlijk geïdentificeerd, je zal nooit een naam, adres of telefoonnummer zien passeren. Enkel ‘man, 2 kinderen’, dat soort informatie,” garandeert Jeff Edlund, technologisch directeur voor mediacommunicatie en entertainment bij HP Enterprise.

Al moet zoiets in praktijk nog blijken. Zo belooft Google ook al jaren dat je niet persoonlijk identificeerbaar bent, maar als het er op aankomt ben je op basis van verschillende gegevens wel terug te brengen tot een handvol personen.

Juridisch
De bedrijven waar HP doorgaans aan levert zijn meestal gebonden aan regulering. Hier mikt HP op de Legal and Compliance Performance Suite, afkomstig van Autonomy, het bedrijf dat HP vorig jaar overnam.

Die toobox biedt onder meer over de mogelijkheid om documenten veilig te delen en bewerken op mobiele toestellen. Of het automatisch backuppen van data van juridische waarde.

Voor analytics is er tot slot HP Vertica 6.1 dat integratie met Hadoop biedt en opgeslagen data beter moet archiveren analyseren om er snel gegevens uit te kunnen halen. Proactive care for SAP moet dan weer zaken als ongeplande downtime of trage prestaties oplossen in een SAP-omgeving.

Advertentie