E-commerce is nog maar een klein percentage van de totale handel die in België wordt gedreven, maar niemand twijfelt eraan dat het een onontbeerlijk onderdeel van zowat elke bedrijfsstrategie zal worden. Als u nu aan uw e-commerce initiatieven begint, kunt u wellicht voordeel halen uit de volgende tips. Uit diverse cijfers blijkt dat de online […]

Advertentie

E-commerce is nog maar een klein percentage van de totale handel die in België wordt gedreven, maar niemand twijfelt eraan dat het een onontbeerlijk onderdeel van zowat elke bedrijfsstrategie zal worden. Als u nu aan uw e-commerce initiatieven begint, kunt u wellicht voordeel halen uit de volgende tips.

Uit diverse cijfers blijkt dat de online handel in België nog veel te wensen overlaat. In 2010 kocht 38 procent van de volwassen Belgen iets online, dat is minder dan de Fransen (57 procent), Duitsers (59 procent) of de Nederlanders en de Britten (beiden 67 procent).

Verder zijn, volgens Eurostat, 65 procent van de producten die Belgen zoeken enkel in een buitenlandse webshop te koop. Dat terwijl de online kopende Belg gemiddeld 163 euro online besteedt.

Belgische e-shops zijn dus ondervertegenwoordigd vergeleken met onze buurlanden en zelfs de Belgische consument laat vaak de Belgische e-shops links liggen ten voordele van buitenlandse concurrenten.

Tijd dus voor een inhaalbeweging! In de volgende drie stukken geven we u in totaal 17 tips voor de start, opbouw en optimalisatie van je online verkoopsluik.

Advertentie