Microsoft investeert in Klout, een dienst die je sociale media analyseert en op basis daarvan je Kloutscore berekent. Die score zou een representatie moeten zijn van je online invloed. Microsoft wil de data van Klout integreren in de social sidebar van zoekmachine Bing om zo resultaten aan te bieden van (door Klout verklaarde) experts. Daarnaast […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Microsoft investeert in Klout, een dienst die je sociale media analyseert en op basis daarvan je Kloutscore berekent. Die score zou een representatie moeten zijn van je online invloed.

Microsoft wil de data van Klout integreren in de social sidebar van zoekmachine Bing om zo resultaten aan te bieden van (door Klout verklaarde) experts. Daarnaast toont de sidebar nog andere ‘sociale’ zoekresultaten van bijvoorbeeld Facebook, Quora en foursquare. Momenteel is de social sidebar wel enkel voor gebruikers in de Verenigde Staten beschikbaar. Het is nog niet bekend of deze dienst ook voor de Europese Bing zal uitgerold worden.

Ook Klout haalt zijn voordeel uit de samenwerking. Met de zoekgegevens van Bing, kunnen ze het algoritme dat je Kloutscore berekent verder op punt stellen. Naast sociale media zijn immers ook de zoekresultaten op jouw naam eeen belangrijke factor voor het bepalen van je online invloed.