De Nederlandse kaartenmaker TomTom verklaart niet verantwoordelijk te zijn voor de problemen met Apples nieuwe kaartapplicatie in iOS6. Voor hun nieuwste mobiele besturingssysteem, iOS6, heeft Apple besloten Google Maps te laten vallen als standaardapplicatie voor kaarten en navigatie. In de plaats heeft het bedrijf uit Cupertino zijn eigen applicatie ontwikkeld. Sinds de lancering heeft de […]

Advertentie

De Nederlandse kaartenmaker TomTom verklaart niet verantwoordelijk te zijn voor de problemen met Apples nieuwe kaartapplicatie in iOS6.

Voor hun nieuwste mobiele besturingssysteem, iOS6, heeft Apple besloten Google Maps te laten vallen als standaardapplicatie voor kaarten en navigatie. In de plaats heeft het bedrijf uit Cupertino zijn eigen applicatie ontwikkeld. Sinds de lancering heeft de app echter heel wat kritiek te verduren gekregen, omdat ze vol fouten en onnauwkeurigheden zit.

De Nederlandse kaartenmaker TomTom is de voornaamste leverancier van kaarten voor de applicatie, maar ontkent dat de problemen aan hun data te wijten zijn. In een persbericht zegt het bedrijf overtuigd te zijn van de kwaliteit en accuraatheid van hun kaarten. “Onze kaartgegevens vormen ook de basis van onze eigen applicatie voor smartphones, en die krijgt voortdurend hoge beoordelingen in de iTunes App Store,” aldus de kaartenmaker.

Business Insider sprak met Eszter Pattantyus, Senior Vice President van de Maps Product Unit bij TomTom. Pattantyus wijst erop dat TomTom slechts één van de vele kaartenleveranciers is voor Apple Maps. Het probleem is volgens haar te wijten aan de manier waarop Apple de verschillende gegevens van verschillende leveranciers met elkaar versmolten heeft in één applicatie.

Waze, een bedrijf dat zelf ook heeft meegebouwd aan Apples nieuwe kaartendienst, had eerder al kritiek geuit op de keuze voor TomTom als voornaamste kaartenleverancier. “Apple is in zee gegaan met de zwakste speler,” aldus directeur Noam Bardin.