Het BIPT gaat op vraag van minister Vande Lanotte onderzoeken of de operatoren hun klanten foutief informeren over de nieuwe regels voor contractverbreking. Vanaf 1 oktober mag je je gsm-abonnement kosteloos opzeggen na zes maanden. Dat is van toepassing op particulieren en bedrijven die een contract hebben voor minder dan vijf oproepnummers. Maar volgens De […]

Het BIPT gaat op vraag van minister Vande Lanotte onderzoeken of de operatoren hun klanten foutief informeren over de nieuwe regels voor contractverbreking.

Vanaf 1 oktober mag je je gsm-abonnement kosteloos opzeggen na zes maanden. Dat is van toepassing op particulieren en bedrijven die een contract hebben voor minder dan vijf oproepnummers.

Maar volgens De Standaard krijgt minister van Telecommunicatie Johan Vande Lanotte klachten binnen. Daaruit blijkt dat sommige operatoren klanten misleiden met foute informatie over de wet.

Zo krijgen sommigen te horen dat de regeling enkel geldt voor contracten afgesloten na 1 oktober. Dat terwijl ze gelden voor alle contracten, ongeacht hun duur. Anderen spreken dan weer van een minimumduur van een jaar of verzwijgen de nieuwe wet helemaal.

Het BIPT gaat de zaak nu onderzoeken. Als de telecomregulator de problemen kan vaststellen dan is de kans groot dat er boetes worden uitgedeeld.