Vanaf november worden de websitestudies van het CIM uitgevoerd door TNS Media en niet meer door Metriware. Webmasters moeten daarom een nieuwe code in hun site verwerken. CIM, het centrum dat onderzoekt hoeveel mensen de krant lezen en welke sites ze bezoeken, verandert eind dit jaar van studiepartner. Tot nu toe voerde Metriware de onderzoeken […]


Vanaf november worden de websitestudies van het CIM uitgevoerd door TNS Media en niet meer door Metriware. Webmasters moeten daarom een nieuwe code in hun site verwerken.

CIM, het centrum dat onderzoekt hoeveel mensen de krant lezen en welke sites ze bezoeken, verandert eind dit jaar van studiepartner. Tot nu toe voerde Metriware de onderzoeken uit, maar vanaf november gaat TNS Media de website-onderzoeken op zich nemen.

Nieuwe tag toevoegen
Webmasters van sites die aangesloten zijn bij CIM moeten rekening houden met die verandering. Zo zullen zij zo snel mogelijk een nieuwe tag moeten integreren op hun site. Bovendien moet CIM nog extra tests uitvoeren met de nieuwe tags. Wie voor 15 september de nieuwe tag nog niet toegevoegd heeft, riskeert niet klaar te zijn bij de overschakeling op 1 november.


Tot 1 november blijven de Metriweb-tags echter de enige tags die officieel gemeten worden. Dat betekent dus dat de TNS Media-tags een hele tijd naast die van Metriware zullen moeten staan.

Vanaf 1 november mogen de Metriweb-tags helemaal weg. CIM garandeert dat deze tags nog tot 15 november voor geen enkele vertraging zullen zorgen, daarna is niets gegarandeerd. Zet het dus alvast in je kalender.