Na de aankoop van Instagram richt Facebook zijn pijlen nu op Glancee, een app die je helpt bij het vinden van oude en nieuwe vrienden in het echte leven. Ongeveer een maand nadat Facebook het bedrijf achter de camera-applicatie Instagram voor 1 miljard overnam, dikt Facebook zijn mobiele portolfio aan met Glancee, een locatiegebaseerde sociale-ontdekkings-app […]

Advertentie

Na de aankoop van Instagram richt Facebook zijn pijlen nu op Glancee, een app die je helpt bij het vinden van oude en nieuwe vrienden in het echte leven.

Ongeveer een maand nadat Facebook het bedrijf achter de camera-applicatie Instagram voor 1 miljard overnam, dikt Facebook zijn mobiele portolfio aan met Glancee, een locatiegebaseerde sociale-ontdekkings-app dat ontwikkeld werd om je te helpen vrienden te vinden in het echte leven.

“We startten Glancee in 2010 met het doel het beste van de digitale en de fysieke werelden samen te brengen”, lees je op de Glancee-website. “We wilden de verborgen connections rondom je makkelijk zichtbaar maken zodat je interessante mensen kunt ontmoeten. Sindsdien heeft Glancee al duizenden mensen samengebracht; het moedigt serendipiteit en sociale ontdekkingen aan.”

“We zijn daarom erg enthousiast dat Facebook Glancee overneemt en dat we het team [in Menlo Park] vervoegen. We willen geweldige applicatie bouwen voor de meer dan 900 miljoen Facebookgebruikers. We hebbeb altijd graag mensen verbonden via Glancee en we danken onze gebruikers voor het deel uitmaken van de Glanceegemeenschap.”

Facebook zegt dan weer in een verklaring dat het “niet kan wachten op het moment dat Glancees Andrea, Alberto en Gabriel het Facebookteam versterken zodat ze kunnen werken aan producten die mensen helpen nieuwe plaatsen te ontdekken en te delen met vrienden.”

Facebook zegt ook dat zijn gebruikers in de toekomst meer via mobiele toestellen zullen verbinden. het bedrijf wil daarom zeker zijn dat het de nieuwste en beste technologie gebruikt.