Pin jij al met Pinterest?

Ben jij mee met de laatste hype in het sociale medialandschap? Pinterest! In een mum van tijd is dit platform gegroeid tot boven de 12 miljoen gebruikers.

Pinterest genereert meer verkeer dan Google+ en LinkedIn samen, wat het zeer interessant maakt. Maar wat is er nu allemaal aan de hand? Pinterest is een sociaal netwerk dat gebruikers inspireert om visuals (foto en video) te delen, beheren en ontdekken. U neemt deel door uw eigen beelden en video’s te "pinnen" (uploaden) op een van je pinboards (prikborden). U kunt natuurlijk ook beelden van anderen op uw prikbord zetten.

De meeste prikborden hebben een specifiek thema. U kunt het zo gek niet bedenken of er bestaat een prikbord voor. Maar vandaag wordt Pinterest gedomineerd door prikborden rond thema’s als katten, auto’s en decoratie. Een korte analyse leert ons dat de overgrote meerderheid van de gebruikers vrouwelijk is. De cijfers gaan van 65% tot zelfs 75% vrouwen in de leeftijdscategorie van 25 tot 35 jaar.

Maar waarom is dit nu belangrijk voor bedrijven en merken? Er zijn natuurlijk zeer geëngageerde gebruikers die content zoeken en vinden. Ze delen die dan ook heel snel met kleine groepen mensen (hun volgers). Prikborden kunnen heel snel "trenden", dus voor designers is dit een geschenk uit de hemel. Elk beeld draagt de link naar de originele website, wat van Pinterest een goede traffiekgenerator maakt en bijdraagt tot het hele SEO-verhaal.

Ten slotte is het een goede manier om de wereld te tonen dat uw bedrijf en merk stijl en klasse hebben, hip en hot zijn. Uw producten op prikborden hebben, levert steevast conversaties op. Pinterest lijkt de ideale plaats te zijn om uw bedrijf en merk te promoten. En zelfpromotie is hier zeker geen vies woord.

Slechts één goede raad: wees creatief. Dus waar wacht u nog op om te beginnen met "pinnen" op uw eigen prikborden?

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business