Apple stelt een actief onderzoek in naar Wifi-problemen met de derde generatie iPad, zo blijkt uit een intern document dat 9to5Mac in handen heeft gekregen. Sinds de lancering van de laatste iPad zijn er een groeiend aantal klachten opgedoken over de Apple-tablet, die onder meer wijzen op een zwak Wifi-signaal en langzame up- en downloadsnelheden. […]

Advertentie

Apple stelt een actief onderzoek in naar Wifi-problemen met de derde generatie iPad, zo blijkt uit een intern document dat 9to5Mac in handen heeft gekregen.

Sinds de lancering van de laatste iPad zijn er een groeiend aantal klachten opgedoken over de Apple-tablet, die onder meer wijzen op een zwak Wifi-signaal en langzame up- en downloadsnelheden. In sommige gevallen is de iPad daarnaast niet in staat om lokale Wifi-hotspots op te pikken.

Nu blijkt dus uit een vertrouwelijk document dat Apple de klachten onderzoekt en drukt werknemers van AppleCare op het hart om te controleren of het probleem te maken heeft met de hardware en dat niet een softwarefout aan de slechte Wifi-verbinding ten grondslag ligt. Het bedrijf draagt zijn staf bovendien op om slecht functionerende apparaten te ‘vangen’ (capture), wat volgens de Mac-nieuwssite een codewoord is voor vervanging.

Uit het interne document blijkt verder dat alleen problemen zijn met de Wifi-only versie van de nieuwste iPad.