TomTom brengt een softwareupdate voor een lelijke bug die de gps-ontvangst van sommige van zijn toestellen verstoorde. Sinds afgelopen weekend stroomden klachten over van over de hele wereld binnen over gebrekkige gps-ontvangst van TomTom-toestellen. Volgens TomTom lag het probleem in een zogenoemde schrikkeljaarbug in de gps-ontvanger, die volgens het bedrijf wordt geleverd door een ‘derde […]

Advertentie

TomTom brengt een softwareupdate voor een lelijke bug die de gps-ontvangst van sommige van zijn toestellen verstoorde.

Sinds afgelopen weekend stroomden klachten over van over de hele wereld binnen over gebrekkige gps-ontvangst van TomTom-toestellen. Volgens TomTom lag het probleem in een zogenoemde schrikkeljaarbug in de gps-ontvanger, die volgens het bedrijf wordt geleverd door een ‘derde partij.’

TomTom adviseert zijn klanten om de toestellen bij te werken via zijn My TomTom-software, waarna het nodig is om het toestel te resetten. De Nederlandse fabrikant vraagt zijn klanten om hun apparaat mee naar buiten te nemen voor een test en zegt dat het na het herstel zeker vijf minuten kan duren voor de TomToms een signaal oppikken.

TomTom biedt “zijn welgemeende excuses aan voor het ongemak dat dit probleem veroorzaakt heeft.” Je kunt de update vinden op deze pagina.