Nieuws

IT-ondersteuning blijkt overschat

Eindelijk, je nieuwste IT-creatie is geboren. Nu is het belangrijk dat alles zo snel mogelijk op poten staat - mensen die klagen om een gebruikershandleiding moet je maar negeren.

 
Dit artikel maakt deel uit van een groter stuk over manieren om een IT-project te kelderen
 

1. Handleiding

Vraag niet naar een gebruikershandleiding. De gebruikersinterface zal intuïtief zijn.

2. Opleiding

Zie puntje 1: de toepassing is zo intuïtief dat gelijk welke opleiding of introductie overbodig is.

3. Conversie

Zeg pas net voor de ingebruikname van de nieuwe toepassing dat de gegevens van de oude toepassing geconverteerd moeten worden.

4. Timing invoering

Plan de invoering van het nieuwe systeem in de drukste periode van het jaar. Of tijdens de vakantieperiode, als veel gebruikers weg zijn. Of zoek uit wanneer de informatici met vakantie gaan, en plan de invoering van het nieuwe systeem net ervoor.

5. Organisatie van het werk

Bij de ingebruikname van de nieuwe toepassing verandert het werk van het personeel; er zijn andere taken, en ze moeten anders verdeeld worden. Maak je daar niet druk om. Laat de personeelsleden van de verschillende afdelingen dat maar onder elkaar uitvechten.

6. Ongerust personeel

Is er een personeelslid dat zich zorgen maakt over het project, stel hem dan gerust. Volhardt hij, verwijt hem dan zijn negatieve houding. Zeg dat zijn negativiteit het hele project in gevaar brengt.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business