Codeacademy, een jong bedrijf dat programmeren naar het grote publiek wil brengen, vergaart honderdduizend leden binnen 48 uur. Enkele dagen geleden startte Codeacademy een initiatief dat CodeYear heet. Het concept is even simpel als geniaal: je registreert je op hun website en iedere week krijg je een programmeerles in je e-mailinbox. Snelle groei En blijkbaar […]

Advertentie

Codeacademy, een jong bedrijf dat programmeren naar het grote publiek wil brengen, vergaart honderdduizend leden binnen 48 uur.

Enkele dagen geleden startte Codeacademy een initiatief dat CodeYear heet. Het concept is even simpel als geniaal: je registreert je op hun website en iedere week krijg je een programmeerles in je e-mailinbox.

Snelle groei
En blijkbaar zijn er een hele hoop mensen die willen leren programmeren: de website mocht nog niet zo lang geleden zijn honderdduizendste lid verwelkomen. Opmerkelijk, aangezien de website nog maar enkele dagen online staat. Het ledenaantal blijft overigens snel groeien.

Medeoprichter van Codeacademy Zach Sims zegt dat de groei te danken is aan het delen op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Gebruikers kunnen de pagina ook tweeten en leuk vinden voor ze zich inschrijven, en vlak nadat ze hun informatie hebben ingevuld. Het helpt ook dat het hele inschrijvingsproces maar een vijftal seconden duurt. Je geeft gewoon je e-mailadres in.

Sociale statistieken
Als het om het delen op het web gaat, lijkt Twitter de duidelijke winnaar. Sims zegt dat t.co-links, die gebruikmaken van Twitters officiële URL-verkorter) 33,59% van het verkeer genereren. Facebook genereert zo’n 16,18% en Google+ hinkt achterop met 2,37%. Maar aangezien de website geen knop voorziet om iets te delen op Googles sociale netwerk, moeten gebruikers dat dus manueel doen. 2,37% is dus niet zo heel slecht.

Sims zegt dat Codeyear meer is dan een goed voornemen voor 2012. Ze werken samen met andere bedrijven om programmeergeletterheid te verspreiden.