Opta, de Nederlandse telecomwaakhond, plaatst KPN onder verscherpt toezicht. De Opta verwacht dat de telecomoperator de wetgeving overtreedt. De beslissing wordt volgens een mededeling van de toezichthouder genomen op basis van het gedrag en de overtredingen van KPN. Over de aard en omvang kan Opta nog geen uitspraken doen omdat de procedures nog lopen. Bij […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Opta, de Nederlandse telecomwaakhond, plaatst KPN onder verscherpt toezicht. De Opta verwacht dat de telecomoperator de wetgeving overtreedt.

De beslissing wordt volgens een mededeling van de toezichthouder genomen op basis van het gedrag en de overtredingen van KPN. Over de aard en omvang kan Opta nog geen uitspraken doen omdat de procedures nog lopen.

Bij KPN geeft men voorlopig geen commentaar. Het bedrijf belooft later op de dag een reactie op het verscherpt toezicht.

KPN werd in 2005 al eens onder verscherpt toezicht gesteld. Toen kreeg het bedrijf een boete van 17 miljoen euro opgelegd omdat het zakelijke klanten ongeoorloofde kortingen gaf.

Update 17.00 uur:
KPN zegt in een mededeling dat het verrast is door het bericht van Opta. Het bedrijf meent dat het correct en niet in strijd met de wet handelt in de zaken waarover momenteel procedures lopen.