Er zijn in het derde kwartaal iets minder tablets verkocht dan verwacht. Wereldwijd gingen er zo’n 18,1 miljoen exemplaren over de toog. Dat berekende het marktonderzoeksbureau IDC. Volgens eerdere verwachtingen zouden er 19,2 miljoen tablets verscheept worden. De werkelijkheid pakt dus 5,8 procent lager uit. Toch wordt er verwacht dat op het einde van 2011 63,3 […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Er zijn in het derde kwartaal iets minder tablets verkocht dan verwacht. Wereldwijd gingen er zo’n 18,1 miljoen exemplaren over de toog.

Dat berekende het marktonderzoeksbureau IDC. Volgens eerdere verwachtingen zouden er 19,2 miljoen tablets verscheept worden. De werkelijkheid pakt dus 5,8 procent lager uit. Toch wordt er verwacht dat op het einde van 2011 63,3 miljoen tablets verkocht zullen zijn, meer dan de verwachte 62,5 miljoen.

Apple blijft de markt domineren met de iPad, al neemt het marktaandeel iets af. Het bedrijf verscheepte 11,1 miljoen tablets in vergelijking met 9,3 miljoen in het tweede kwartaal. Daarmee heeft Apple een marktaandeel van 61,5 procent. Drie maanden geleden was dit nog 63,3 procent.

Samsung volgt met 5,6 procent, ruim 1 miljoen tablets. HP pakte in het derde kwartaal 5 procent van de markt, vanwege dumpprijzen voor de tablet TouchPad. HP heeft de stekker uit het apparaat getrokken, maar brengt de laatste voorraden voor spotprijzen aan de man.