Apple kampt met zware cloudproblemen. Wereldwijd kunnen mensen niet of slechts gedeeltelijk inloggen met hun Apple ID. Wie online inlogt bij Apple voor de iTunes Store, de iCloud of de App Store krijgt de foutmelding dat de ingevoerde aanmeldgegevens niet kloppen. Afgaande op Twitterberichten lijkt de storing zich wereldwijd voor te doen. Ook op onze […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Apple kampt met zware cloudproblemen. Wereldwijd kunnen mensen niet of slechts gedeeltelijk inloggen met hun Apple ID.

Wie online inlogt bij Apple voor de iTunes Store, de iCloud of de App Store krijgt de foutmelding dat de ingevoerde aanmeldgegevens niet kloppen. Afgaande op Twitterberichten lijkt de storing zich wereldwijd voor te doen. Ook op onze redactie kunnen meerdere mensen niet inloggen.

Macrumors, dat de storing al snel opmerkte, wijst erop dat de systeemstatus van iCloud geen problemen aanwijst. Ook variëren de problemen bij gebruikers onderling. Zo kan een van onze collega’s wel op iCloud maar niet op andere diensten. In een ander geval lijkt het inloggen soms te lukken. Anderen zeggen dan weer op Twitter dat hun inlogproblemen voorbij zijn, terwijl anderen ze net hebben vastgesteld.

Slecht moment
Het is in elk geval niet het beste moment voor de Apple-cloud om uit de lucht te vallen. Vandaag wordt iTunes Match in België, Groot-Brittannië, Canada en Spanje gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers voor 24,99 euro per jaar hun eigen mp3-collectie laten opnemen (of beter gezegd laten vervangen door iTunes-muziek) in de iCloud. Maar dan moet je uiteraard wel kunnen inloggen.

Met een bijdrage van Jamie Biesemans.

Update 12.15 uur:
Hoewel er nog steeds mensen storingen melden op Twitter, lijkt het probleem intussen bij de meeste gebruikers van de baan. Ook op onze redactie kan iedereen weer gebruikmaken van de Apple ID.