Van alle iPhonegebruikers zou 84 procent meteen een nieuwe kopen mocht dat nodig zijn. Daarmee heeft Apple de trouwste smartphoneklanten van allemaal. Onderzoeksbureau GFK bekeek hoe trouw gebruikers zijn tegenover hun merk, of beter gezegd hun mobiel besturingssysteem. Daarbij interviewde het 4.500 mensen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Brazillië, de VS, Japan en Groot-Brittannië. Het […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Van alle iPhonegebruikers zou 84 procent meteen een nieuwe kopen mocht dat nodig zijn. Daarmee heeft Apple de trouwste smartphoneklanten van allemaal.

Onderzoeksbureau GFK bekeek hoe trouw gebruikers zijn tegenover hun merk, of beter gezegd hun mobiel besturingssysteem. Daarbij interviewde het 4.500 mensen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Brazillië, de VS, Japan en Groot-Brittannië.

Het verschil met Android is groot. Hier zegt maar zestig procent dat ze bij hetzelfde platform zouden blijven. Bij Blackberry is maar 48 procent trouw aan het merk.

Tegenover Reuters zegt analyst Ryan Garner dat gemiddeld 63 procent van de ondervraagden bij zijn telefoonmerk blijft. Dat percentage verkleint de kans dat er snel verschuivingen komen in de smartphonemarkt.

De aanhang van Apple is niet onverwacht. Het merk heeft traditioneel een trouwe verzameling fans, maar ook Nielsen berekende in juni 2010 al dat acht op tien iPhonekopers opnieuw voor de iPhone zou kiezen. Bij Android was dat toen zeven op tien.