Voor de verkoop van professionele A3-printers bouwt Samsung in België een nieuw kanaal uit. Het gaat om tien onafhankelijke resellers. “België is voor Samsung een belangrijk land voor de verkoop van multifunctionals”, zegt Kristof Vande Reyd, key account manager printing Benelux bij Samsung. “Maar het is een ook een sterk concurrentiële markt, met nauwelijks internetverkoop.” […]


Voor de verkoop van professionele A3-printers bouwt Samsung in België een nieuw kanaal uit. Het gaat om tien onafhankelijke resellers.

“België is voor Samsung een belangrijk land voor de verkoop van multifunctionals”, zegt Kristof Vande Reyd, key account manager printing Benelux bij Samsung. “Maar het is een ook een sterk concurrentiële markt, met nauwelijks internetverkoop.” Voor de verkoop van professionele A3-multifunctionals kiest Samsung daarom voor een nieuw resellerkanaal.

Draagvlak
Samsung mikt op tien zogenaamde Samsung Business Centers, verspreid over het land, die exclusief de A3-mfp’s van Samsung verkopen. Acht van de tien zelfstandige resellers zijn intussen al operationeel. “Samsung werkt altijd via het indirecte kanaal”, verduidelijkt Kristof Vande Reyd. “Dat is voor de A3-mfp’s niet anders.”


Daar is ook een goede reden voor. “De verkoop van dit type toestellen vraagt een behoorlijk draagvlak. We zetten de A3-mfp’s via een kost-per-pagina-model in de markt. Bij een occasionele verkoper zou dat niet lukken. Vandaar de keuze voor een kanaal van monobrand resellers.” België is de eerste markt waarin Samsung zijn Business Centers lanceert. Het model krijgt mogelijk uitbreiding naar andere Europese landen.