Distributieketen Colruyt brengt via het Mobistar-netwerk een prepaidkaart op de markt waarbij de klant enkel betaalt wat hij verbruikt. Het gaat om een MVNO-overeenkomst, waarbij Colruyt onder de naam Colruyt Mobile een virtuele operator wordt en gebruikmaakt van het Mobistar-netwerk. MVNO staat voor mobile virtual network operator. "Bij Colruyt willen we onze klanten een transparant […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Distributieketen Colruyt brengt via het Mobistar-netwerk een prepaidkaart op de markt waarbij de klant enkel betaalt wat hij verbruikt.

Het gaat om een MVNO-overeenkomst, waarbij Colruyt onder de naam Colruyt Mobile een virtuele operator wordt en gebruikmaakt van het Mobistar-netwerk. MVNO staat voor mobile virtual network operator.

"Bij Colruyt willen we onze klanten een transparant product met lage tarieven aanbieden waarmee ze exact weten waar ze aan toe zijn", zegt Danny Jenquin, divisiemanager non-food van Colruyt.

Marktaandeel
Mobistar hoopt dankzij deze samenwerking zijn marktaandeel in het segment van de prepaidkaarten te vergroten. "De MVNO-overeenkomst met Colruyt past perfect in de strategie van Mobistar om specifieke segmenten te bereiken via gespecialiseerde partners die complementair zijn, om zo de beste aanpak en een optimale dienstverlening in nieuwe markten te garanderen", zegt Olivier Ysewijn, chief strategy officer van Mobistar.

Colruyt is de vijfde MVNO-partner van Mobistar sinds de opening van zijn netwerk voor MVNO"s in 2006.