De webdiensten van BlackBerry-maker RIM zijn grotendeels weer operationeel. Toch is het nog te vroeg om het probleem als opgelost te beschouwen. Sinds maandag konden gebruikers van het Blackberry-netwerk, onder wie tal van professionals en leidinggevende mensen, het draadloze netwerk niet meer gebruiken. Pas vanmorgen kwam er schot in de zaak en meldden de eerste […]

Advertentie

De webdiensten van BlackBerry-maker RIM zijn grotendeels weer operationeel. Toch is het nog te vroeg om het probleem als opgelost te beschouwen.

Sinds maandag konden gebruikers van het Blackberry-netwerk, onder wie tal van professionals en leidinggevende mensen, het draadloze netwerk niet meer gebruiken. Pas vanmorgen kwam er schot in de zaak en meldden de eerste gebruikers dat ze weer mails en berichten ontvingen en konden versturen op hun smartphone.

Topman verontschuldigt zich
Toch zijn de problemen daarmee niet van de baan. "Het is te vroeg om te stellen dat het probleem is opgelost", zegt RIM-topman Mike Lazaridis in een videoboodschap. "Ik zou graag een tijdsinschatting geven waarop de service wereldwijd volledig operationeel zal zijn, maar dat kan ik nog niet met zekerheid doen."

Advertentie