Net nu de problemen met de internetdiensten van de BlackBerry-smartphones van gisteren opgelost lijken, doet er zich een nieuwe storing voor. Op Twitter regent het nieuwe klachten van BlackBerry-gebruikers die hinder ondervinden bij het gebruik van mobiel internet, e-mail en de berichtendienst BlackBerry Messenger (BBM). Nog geen uur geleden liet Mobistar nochtans weten dat de […]

Net nu de problemen met de internetdiensten van de BlackBerry-smartphones van gisteren opgelost lijken, doet er zich een nieuwe storing voor.

Op Twitter regent het nieuwe klachten van BlackBerry-gebruikers die hinder ondervinden bij het gebruik van mobiel internet, e-mail en de berichtendienst BlackBerry Messenger (BBM). Nog geen uur geleden liet Mobistar nochtans weten dat de problemen van de baan zouden  moeten zijn. De omvang van de nieuwe storing is nog niet bekend. Fabrikant RIM zou op de hoogte zijn van het probleem en werkt aan een oplossing, tweet de Britse operator T-Mobile.

Gisteren veroorzaakte een probleem in een datacenter van RIM in Engeland bijna de hele dag hinder in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Veel internetdiensten van de BlackBerry-toestellen maken gebruik van het aparte BIS-netwerk van RIM. Het voordeel hiervan is dat de data versleuteld worden verzonden, maar als er iets misgaat heeft dat op veel gebruikers een invloed en kunnen de mobiele operatoren niet helpen.