De microblogsite Twitter krijgt de merkrechten op het woord tweet toegewezen. Die behoorden toe aan het bedrijf Twittad. Hoewel het zelfstandig naamwoord tweet ingeburgerd is, behoorden de merkrechten tot deze week niet aan Twitter toe. De microblogsite diende in 2009 een aanvraag in om de rechten te verkrijgen, maar die werd afgewezen omdat Twittad, een […]

Advertentie

De microblogsite Twitter krijgt de merkrechten op het woord tweet toegewezen. Die behoorden toe aan het bedrijf Twittad.

Hoewel het zelfstandig naamwoord tweet ingeburgerd is, behoorden de merkrechten tot deze week niet aan Twitter toe. De microblogsite diende in 2009 een aanvraag in om de rechten te verkrijgen, maar die werd afgewezen omdat Twittad, een bedrijf dat twitteraars betaalt om advertenties te verspreiden, ze een jaar eerder al had gekregen.

Twitter ging hier vorige maand tegen in door het account van Twittad af te sluiten en een rechtszaak te starten. De microblogsite argumenteerde dat het woord tweet al populair was voordat Twittad de aanvraag indiende en dat het merkrecht aan Twitter toebehoort. Beide partijen zijn nu tot een overeenkomst gekomen. Dat schrijft The Wall Street Journal.

Twittad zal de merkrechten overdragen aan Twitter. In ruil laat de microblogdienst de rechtszaak vallen en herstelt het de toegang tot het Twitter-account van het advertentiebedrijf.

Advertentie