Wie eind vorige week voorbij de kantoren van Ingram Micro in Vilvoorde passeerde, kon er niet naast kijken. Met een opvallend evenement lanceerde het bedrijf de campagne ‘Fly Higher’, een nieuw samenwerkingsverband met Cisco. ‘Fly Higher’ is een idee van Benno Wijnen, Europees senior manager Cisco Business Development bij Ingram Micro. Wijnen heeft een verleden […]


Wie eind vorige week voorbij de kantoren van Ingram Micro in Vilvoorde passeerde, kon er niet naast kijken. Met een opvallend evenement lanceerde het bedrijf de campagne ‘Fly Higher’, een nieuw samenwerkingsverband met Cisco.

‘Fly Higher’ is een idee van Benno Wijnen, Europees senior manager Cisco Business Development bij Ingram Micro. Wijnen heeft een verleden in de luchtvaart en koppelde die ervaring aan de nieuwe Cisco-campagne van Ingram Micro. Voor de lancering van het ‘Fly Higher’ in Vilvoorde tekenden ongeveer vijftig resellers present.

Reuzenrad
Dat de deelnemende resellers tijdens het evenement op de één of andere manier de lucht in zouden gaan, lag min of meer in de lijn van de verwachtingen. Toch was het nog altijd een verrassing om naast het kantoor van Ingram Micro een reuzenrad aan te treffen. Terwijl het rad rondjes draaide, kregen de resellers de nodige uitleg bij het nieuwe programma. Later op de dag steeg naast het gebouw van Ingram Micro ook nog een groot opblaasbaar vliegtuig op.


Via ‘Fly Higher’ biedt Ingram Micro zijn resellers de mogelijkheid deel te nemen aan initiatieven om meer kennis te verwerven rond de producten en diensten van Cisco. Ingram Micro en Cisco willen zo samen de winstgevendheid van de reseller verhogen. Het programma is specifiek gericht op de behoeften van de resellers in de kmo-markt.

Op reis
Benno Wijnen: “We willen dit evenement jaarlijks herhalen. Cisco heeft intussen al laten weten dat er interesse is om het programma ook naar de VS en Azië te brengen.” Voor Zuid-Amerika is die beslissing intussen al genomen. “Met ‘Fly Higher’ willen we de reseller meenemen op een reis naar meer winst”, aldus nog Benno Wijnen. “Letterlijk en figuurlijk, want aan het programma is een incentive gekoppeld waarmee de reseller vliegmijlen kan sparen.”