Er is een groot verschil tussen distributeurs en resellers; tussen consulting, outsourcing en een helpdesk. In dit dossier doen we alle termen uit de doeken.

Advertentie

Er is een groot verschil tussen distributeurs en resellers; tussen consulting, outsourcing en een helpdesk. In dit dossier doen we alle termen uit de doeken.

Gerelateerde artikelen

Wat zijn distributeurs en resellers?

1. Wat doet een distributeur? Een distributeur doet wat hij – letterlijk vertaald – belooft te doen: producten verdelen. In de ICT-sector kan men grofweg twee types distributeur onderscheiden. Enerzijds zijn er de merkgebonden distributeurs, die zich toespitsen op het verdelen van één specifiek product of leverancier. Anderzijds zijn er de algemene distributeurs, die een […]

Alles over consultancy

Wat is consulting en wanneer hebt u het nodig? Wat kost een consultant? In dit artikel proberen we antwoord te geven op deze vragen. 1. Wat is consulting? U huurt een consultant in om advies te geven over een bepaald domein of probleem. Maar consulting gaat vaak nog verder: het bepalen van het probleem of […]

Bel eens naar de helpdesk

1. Helpdesk, servicedesk of contactcenter? In de praktijk worden de namen helpdesk, servicedesk en contactcenter vaak door elkaar gebruikt. Toch heeft elke zijn eigen invalshoek. Een helpdesk beantwoordt telefonisch vragen over IT-problemen. De beller vertelt zijn probleem en krijgt een oplossing. Als een printer niet werkt, legt de helpdesk uit hoe je die weer aan […]