In eerdere blogposts had ik het al over de nood om zakelijke applicaties te laten evolueren naar één omgeving en daarbij vendor lock-in te vermijden. De ideale manier om een alsmaar groeiend aantal applicaties efficiënt te gebruiken. Maar er is nog een derde belangrijke reden om te pleiten voor één geïntegreerd platform voor zakelijke applicaties. […]

Advertentie


In eerdere blogposts had ik het al over de nood om zakelijke applicaties te laten evolueren naar één omgeving en daarbij vendor lock-in te vermijden. De ideale manier om een alsmaar groeiend aantal applicaties efficiënt te gebruiken.

Maar er is nog een derde belangrijke reden om te pleiten voor één geïntegreerd platform voor zakelijke applicaties. De belangrijkste reden misschien wel: het verhoogt de efficiëntie.

En dan hebben we het niet alleen over de efficiëntie van gebruikers, die sneller en eenvoudiger data van de ene applicatie in de andere kunnen gebruiken, die eenvoudigere interfaces hebben enzovoort.

Het gaat ook om een verhoogde efficiëntie in de backoffice. Is één platform – met een uitgebreide set van herbruikbare standaardcomponenten die makkelijk in en uit een bestaande oplossing te schuiven zijn – niet de droom van elke IT-manager? Met zo’n platform bespaar je namelijk enorm op uitrol- en beheerskosten, verhoog je de security en beperk je het aantal problemen op vlak van compatibiliteit.

Een platform met herbruikbare standaardcomponenten maakt het bovendien mogelijk om bepaalde toepassingen of functionaliteiten als plug-ins in te passen in een bestaande oplossing en zo sneller en flexibeler in te spelen op specifieke noden van uw onderneming.

En dat is ongetwijfeld het argument bij uitstek om bedrijven te overtuigen om stap voor stap naar zo’n geïntegreerd platform te evolueren.

Advertentie