Kaspersky Lab heeft ambitie op de zakelijke markt. Het bedrijf vernieuwt daarom zijn partnerprogramma en ondersteunt het met een opmerkelijke incentive. De roots van Kaspersky Lab liggen in de consumentenmarkt. De voorbije jaren toonde de producent van security-oplossingen echter ook steeds meer interesse voor de zakelijke markt. &ldquldquo;Die markt vraagt in het kanaal een specifieke […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Kaspersky Lab heeft ambitie op de zakelijke markt. Het bedrijf vernieuwt daarom zijn partnerprogramma en ondersteunt het met een opmerkelijke incentive.

De roots van Kaspersky Lab liggen in de consumentenmarkt. De voorbije jaren toonde de producent van security-oplossingen echter ook steeds meer interesse voor de zakelijke markt. &ldquldquo;Die markt vraagt in het kanaal een specifieke aanpak”, zegt Martijn van Lom, managing director Kaspersky Lab Benelux. “Dat is de reden waarom we met een hertekend partnerprogramma uitpakken.”

In de sterk concurrentiële security-markt kiest Kaspersky Lab voor een agressieve aanpak. Van 15 augustus tot 15 oktober loopt een actie waarbij iedere bestaande of nieuwe partner voor iedere aankoop van 1.000 euro Kaspersky-producten 250 euro terugkrijgt in waardebonnen. Met de actie hoopt Kaspersky in het kanaal de aandacht te vestigen op het nieuwe partnerprogramma, dat onder meer uit extra training, technische support en marketingondersteuning bestaat.

Resellers gezocht
“We willen de samenwerking met het kanaal intensiever maken”, stelt Martijn van Lom. “Het instapniveau voor partners blijft vrij laag. Op de hogere niveaus vragen we de partners om meer engagement – en daar krijgen ze uiteraard ook meer voor terug.” Om verder te groeien gaat Kaspersky Lab in de Benelux op zoek naar bijkomende resellers. Van Lom: “We streven een portefeuille van dertig tot veertig platinum resellers na – zowat vijftien meer dan we er nu hebben.”