Net voor de zomer bracht Trend Micro zijn resellers samen voor een programma met een gesmaakte balans tussen business en fun. Na de voorstelling van SafeSync for Business waagden heel wat resellers zich aan een initiatie waterskiën. Trend Micro mocht 95 resellers verwelkomen op zijn jaarlijkse partnerevent, goed 25 meer dan vorig jaar. “We zagen […]

Advertentie

Net voor de zomer bracht Trend Micro zijn resellers samen voor een programma met een gesmaakte balans tussen business en fun. Na de voorstelling van SafeSync for Business waagden heel wat resellers zich aan een initiatie waterskiën.

Trend Micro mocht 95 resellers verwelkomen op zijn jaarlijkse partnerevent, goed 25 meer dan vorig jaar. “We zagen heel wat nieuwe gezichten”, zegt Patrick Dalvinck, Regional Director Benelux Trend Micro. “Bovendien was er onder de deelnemers een goede verhouding tussen resellers die zich op de enterprise-markt richten, en de collega’s die op de KMO-markt werken.”

Tijdens het business-luik van het evenement ging de meeste aandacht naar de lancering van SafeSync for Business, de cloud-oplossing van Trend Micro voor datasynchronisatie. Wanneer de gebruiker lokaal een document bewaart, savet het systeem in real time een kopie van de file op een beveiligde locatie in de cloud. “We positioneren de oplossing als een tool voor het delen van data in real time”, legt Patrick Dalvinck uit. “Maar omdat het om datasynchronisatie gaat, kan SafeSync net zo goed dienst doen als oplossing voor back-up of disaster recovery.” Bij de distributeurs van Trend Micro loopt momenteel een actie om het product te lanceren. Alle resellers krijgen de oplossing zes maanden lang gratis op proef.

Concrete vragen
Bij de resellers voor de enterprise-markt ging tijdens het partnerevenement veel aandacht naar de break-out sessies rond onder meer de beveiliging van public clouds en de problematiek rond de consumentisering van IT en het BYO-vraagstuk (Bring Your Own). Patrick Dalvinck: “Dat zijn uiteraard de vragen die de klanten vandaag aan hun reseller stellen. Gezien de interesse in de sessies hebben we daar zeker een bestaande behoefte mee ingevuld.” Na het officiële gedeelte van het evenement waagden zowat veertig resellers zich aan een initiatie waterskiën. Een barbecue sloot de partnerdag af.

Advertentie