BitDefender wil meer professionele klanten

Om zijn marktaandeel in het professionele marktsegment te vergroten, gaat BitDefender met een nieuw partnerprogramma voor resellers van start.

In de retailmarkt is BitDefender al sterk vertegenwoordigd. Ook Test-Aankoop toonde zich bij verschillende gelegenheden enthousiast over de security-oplossingen van het bedrijf. BitDefender werkt in dat segment nauw samen met distributeurs ABC Soft en Ingram Micro, en met DSD Europe en Eptimum voor elektronische distributie. Om zijn aandeel in de professionele markt te vergroten gaat het bedrijf nu echter ook de resellers rechtstreeks ondersteunen met een nieuw partnerprogramma.

Het Partner Advantage Program van BitDefender bestaat uit vier niveaus: van gewone reseller tot premiumpartner. Het niveau dat de partner krijgt toegewezen – en de voordelen die daaraan verbonden zijn – hangen af van de mate waarin het bedrijf zich engageert voor de oplossingen van BitDefender. Het programma voorziet onder meer gratis opleidingstrajecten en certificering, kortingen, de beschikbaarheid van marketingmateriaal, enzovoort.

Tien premiumpartners gezocht
“Met het programma richten we ons op VAR’s en integratoren die bedrijven bedienen met 25 tot 500 werkposten”, zegt Philippe De Clercq, country manager Benelux bij BitDefender. “We gaan op zoek naar een win-winsituatie: we willen onze partners effectief belonen voor de inspanningen die ze rond de producten van BitDefender leveren. Een partner die het niveau van certificering verbetert, krijgt onder andere meer marge toegewezen.” BitDefender gaat nu actief op zoek naar nieuwe partners in het resellerkanaal. Tegen eind 2012 zou het bedrijf graag tien geografisch verspreide premium resellers in portefeuille hebben.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business